Opis programa
Polaznici stječu znanja i vještine potrebne za pružanje primjerene potpore učenicima s teškoćama u razvoju u obavljanju školskih aktivnosti. Polaznici će moći usmjeriti učenika na samostalno korištenje didaktičkih pomagala i pomoćne tehnologije. Steći će osnovne vještine komunikacije sa svim sudionicima odgojno-obrazovnog procesa s naglaskom na važnost kontinuirane suradnje i savjetovanja s učiteljem/nastavnikom/stručnim suradnikom i roditeljima učenika. Naučit će kako učenika s teškoćama u razvoju podupirati u razvoju samostalnosti, zauzimanju za sebe i komuniciranju s drugim učenicima. Polaznici će upoznati osnovna pravila rada škole i djelokrug rada pojedinih radnika škole te načina komunikacije unutar škole. Naučit će voditi dnevnik rada kako bi njihov rad bio pravilno evidentiran i dokumentiran.
Trajanje: 250 sati. Ishodi učenja ostvaruju se dijelom vođenim procesom učenja i poučavanja u trajanju od 90 sati, dijelom učenjem temeljenim na radu u trajanju od 122 sata, a dijelom samostalnim aktivnostima polaznika, u trajanju od 38 sati.
Uvjet upisa: Cjelovita kvalifikacija na razini 4.2
Kompetencije koje polaznik stječe
- poticati učenika na samovrednovanje
- pomagati učeniku da ustraje u rješavanju zadataka
- poticati i pomagati u sudjelovanju u primjerenom programu tjelesno-zdravstvene kulture i izvanučioničke nastave prema uputama učitelja/nastavnika i nadležnoga školskog liječnika
- pružati tehničku potporu učeniku u čitanju, pisanju, računanju i izvođenju grafičkih radova
- usmjeravati pažnju učenika na upute vezane uz školske aktivnosti
- pružati potporu učeniku te ga poticati na samostalno korištenje pedagoško-didaktičkih pomagala i školske opreme sukladno mogućnostima
- pomagati učeniku da učestalije bude u interakciji s drugim učenicima u razredu
- poticati učenika na suradnju i pomagati u suradnji s ostalim učenicima
- po potrebi ponoviti pravila za rad i igru radi boljeg razumijevanja
- upozoravati učenika na štetnost i posljedice neprihvatljivih oblika ponašanja u skladu s uputama učitelja/nastavnika, koordinatora odnosno stručnog suradnika
- poticati i usmjeravati učenika na prihvatljive oblike ponašanja u skladu s uputama učitelja/nastavnika, koordinatora odnosno stručnog suradnika
- prilagoditi se komunikacijskim obrascima učenika
- poticati učenika na primjerenu komunikaciju s drugim učenicima u razredu odnosno u školi
- poznavati osnovna pravila rada škole
- poznavati osnovni djelokrug rada pojedinih radnika škole
- primjenjivati osnovne komunikacijske vještine
- u radu s učenikom postupati u skladu s programom rada
- primjenjivati propisane načine dokumentiranja svih oblika rada
- razmjenjivati informacije s učiteljem/nastavnikom, koordinatorom odnosno stručnim suradnikom s ciljem praćenja i unapređivanja rada s učenikom
- poznavati osnovne postupke pružanja prve pomoći
- prepoznati vršnjačko i druge oblike nasilja i primijeniti propisane postupke u slučajevima uočavanja nasilja
- primjenjivati posebne upute u odnosu na individualne zdravstvene potrebe učenika
- primjenjivati osnove pravilnog uzimanja hrane i pića učenika s različitim razvojnim teškoćama
- pružati potporu učeniku pri presvlačenju
- pružati potporu učeniku pri korištenju toaleta
- pridržavati se higijenskih zahtjeva prilikom asistiranja učeniku
- voditi učenika (sa i bez ortopedskih pomagala) kojemu je potrebna potpora u kretanju i svladavanju prepreka
- pružati potporu pri održavanju osobne higijene učenika i higijene školskog okruženja
- uvažavati dostojanstvo i osobne granice učenika prilikom asistiranja učeniku
- pružati potporu u rukovanju ortopedskim pomagalima te upravljati pomagalima za penjanje i spuštanje u svrhu svladavanja prostornih prepreka
- pružati potporu učeniku u promjeni položaja tijela
Svakom polazniku nakon uspješno provedene završne provjere izdaje se Uvjerenje o osposobljavanju za stjecanje djelomične kvalifikacije pomoćnik u nastavi/pomoćnica u nastavi.